Subject: FW: Marksa küla Mihkli-Kase ja Mihkliaasa elektri liitumine
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 18 Feb 2025 14:08:14 +0200

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit 7.1-2/25/20018-7.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Russak Joonas <[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 18, 2025 10:49 AM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: Vs: Marksa küla Mihkli-Kase ja Mihkliaasa elektri liitumine

Tere

Saadan muudetud elektriprojekti kooskõlastamise taotluse.

Lugupidamisega,

Joonas Russak

Tööjuhataja / projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5902 1726

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Oksa tee 18, 71067 Viljandi, Eesti

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://twitter.com/EnersenseAs>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

Saatja: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 17. veebruar 2025 14:56
Adressaat: Ivo Soomägi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Meelis Saat
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Karl Õigus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Gunnar Mägi
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Russak Joonas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Marksa küla Mihkli-Kase ja Mihkliaasa elektri liitumine

Tere

Vabandan vastuse viibimise pärast.

Arutasime tekkinud olukorda Transpordiameti korrashoiu ja
liikluskorralduse üksusega ning jõudsime seisukohale, et nõustume
madalpingekaabli paigaldamisega keskpingekaabliga samasse trassikoridori
järgmistel tingimustel:

*	Madalpingekaabel paigaldada pikki riigiteed kinnisel meetodil
vähemalt 1 m sügavusele varem paigaldatud keskpingekaablist.
*	Riigiteega paralleelse puurimislõigu idapoolne puurimiskaevik
rajada Mihkli-Kase (15905:004:0374) kinnistule min 1 m kaugusele kraavi
nõlvast ning teostada lõikumine kraaviga kinnisel meetodil min 1 m
sügavuselt kraavi põhjast.
*	Ehitustööde käigus madalpingekaabli ristumisel kraaviga riigitee
nr 19110 km 5,86 (Kiigemäe tee läheduses) korrigeerida mittenõuetekohasel
sügavusel paiknevat keskpingekaabli sügavust, et oleks tagatud
paigaldussügavus 1 m kraavi põhjast. Juhime siinkohal tähelepanu, et antud
asukohas paikneb keskpinge kaabel väljapool olemasolevat isikliku
kasutusõiguse ala. Antud puuduse likvideerimiseks on kaks varianti:

1.	rajada keskpingekaabel ümber vastavalt Transpordiameti poolt
kooskõlastatud projektidele.
2.	koostada projekti muudatus, mis kajastab asendiplaaniliselt
väljaehitatud lahendust. Antud variandi puhul peab kaabel olema
paigaldatud nõuetekohasele sügavusele.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Ivo Soomägi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 17, 2025 10:15 AM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: LR7190 KP kaabli paigaldus

Tere

Saadan ehitaja kommentaari puudusetele.

Mis oleks võimalikud lahendused?

1.	Sõlmime uue kaabli paigaldusega natuke suurema IKÕ ala sinna risti
peale?
2.	Teen ehitajale garantii tellimuse ja laseme kivid kas purustada
või väljakaevata?

Kui saame kooskõlastuse MP kaabli paigalduseks samas trassis siis kaevame
selle kurvi koha uue tööga lahti.

Vaatame üle mis probleem seal täpselt on ja kas siis korrigeerime kaabli
trassi või on kivid nii suured, et polegi midagi parata.

Kui on veel mõtteid kuidas tekkinud olukord lahendada siis kuulan huviga.

Lugupidamisega

Ivo Soomägi
Vanemprojektijuht
Elektrilevi OÜ
+372 5385 5399 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

From: Riho Sokko <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 16, 2025 7:13 PM
To: Ivo Soomägi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LR7190 KP kaabli paigaldus

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you
recognize the sender and know the content is safe.

Tere Ivo!

Tutvusin kirjaga ning vaadates teostusjoonist siis tõesti väike nihe on,
kuid see on tingitud eelkõige jällegi rannikualal olevatest maakividest.
Kaablitrassi rajamisel kinnisel meetodil suudame me hoida täpset
trajektoori, kuid maakiviga kokkupuutel puuripea hakkab mööda kivi kalduma
trajektoorist välja ning et tagasi trajektoori saada kulub selleks mõni
meeter, mida on ka teostusjoonisel näha. Antud juhul tundus see kõige
optimaalsem ja parem lahendus, vastasel juhul kui oleksime tahtnud maakivi
välja kaevata (kas üldse võimalik), siis kahjud oleksid suuremad.

Hetkel kaabel on siiski paigaldatud kraavi perve, mitte sõidutee ja kraavi
vahelisele alale.

Kaablitrassist nihkumise põhjuseid on tavaliselt kaks: kas siis maa sees
olevad maakivid või kurvi kohad, kus peame paraku arvestama kaablile
ettenähtud painderaadiustega.

Riho Sokko

+372 555 21 997

AS Elektritsentrum

From: Ivo Soomägi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 15, 2025 10:21 AM
To: Riho Sokko <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: LR7190 KP kaabli paigaldus

Tere

Saadan maanteeameti kirja kus viitavad antud projekti KP kaabli
paigaldusele.

Palun vastuseid.

Lugupidamisega

Ivo Soomägi
Vanemprojektijuht
Elektrilevi OÜ
+372 5385 5399 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.